Unieke projecten
Terug naar overzicht
Afscheidsgeschenk Pensioen gerechtigden
Nl

 

Opdracht klant

 
Vraag: Gedurende lange termijn op regelmatige basis gecombineerde en gepersonaliseerde kadopakketten verpakt op naam aanleveren over heel België bij afdelingen van een nationaal, overheidsgerelateerd bedrijf .
 
Antwoord: Over heel het land kreeg elke afscheidnemende werknemer een persoonlijk en meervoudig geschenk overhandigd. De ingepakte verrassing bestond uit een geborduurde picknick rugzak, met als extra's een op naam gegraveerde Quill-pen en tinnen bord. 
 

Uw uitdagingen & Onze troeven 

 
Communicatie & Coördinatie. Stalen ter goedkeuring. Na de leveranciersselectie ter plaatse door onze collega’s in China werd kleur, materiaal, vorm, grootte, kwaliteit en prijs concreet gecheckt aan de hand van reële stalen. Drie fabrikanten werden weerhouden voor volgende opdrachten: productie picknickrugzak, borduring rugzak en productie melamine servies & bestek. 
 
In Europa werd samen gewerkt met onder meer de afdeling van de Amerikaanse kwaliteitspen-leverancier, een gespecialiseerd graveerbedrijf dat een groot volume in kleine hoeveelheden en op naam kon bewerken, de collega-leverancier van de tinnen borden, de nationaal verantwoordelijke en afdelingsverantwoordelijken van het hoofdbedrijf de verschillende transportbedrijven.
 
Voorraadbeheer in eigen magazijn. Stockage in het eigen magazijn als centraal verzamelpunt voor de picknickrugzakken, pennen, tinnen borden, divers inpak- en verpakkingsmateriaal.
 
Handling op maat in eigen magazijn. De verschillende aspecten van het geschenk werden individueel verpakt en samen aangebracht in de picknick rugzak. Het geheel werd per stuk verpakt met oog voor detail. Zo werden linten gebruikt in de logo-kleuren van de klant. Op elk stuk werd de naam van de persoon en de afdelingsgegevens door middel van een etiket aangeduid. Idem voor de outerbox. Misverstanden werden op deze manier vermeden. 
 
Flexibiliteit & No 9-to-5 mentality. Een project van deze omvang met zoveel actoren en factoren blijft een menselijke onderneming. Hoe goed iedereen zijn rol ook kent, foutjes die binnensluipen zijn onvermijdelijk. Op die ogenblikken is het dankbaar terugvallen op een goede structuur en samenwerking. Zo kan in een mum van tijd de correcte situatie worden ingeschat. In de eerste plaats wordt dan snel en efficiënt gehandeld om de klant zo snel mogelijk een geschikte oplossing te geven. Daarna wordt worden de nodige schakels geëvalueerd en bijgestuurd, zodat de kans op dergelijke fouten in de toekomst zo minimaal wordt gemaakt.
 
Beide aspecten vragen de nodige flexibiliteit en bereikbaarheid. Onze “no-9-to-5 mentality” wierp al vaker zijn vruchten af en wordt ten zeerste geapprecieerd door onze klanten. 
 

Resultaat

 
Over een periode van 5 jaar kregen zo’n 5.000 mensen een welverdiend afscheidsgeschenk in handen. De nationale opdrachtgever wist, als één van de grootste werkgevers van België, op deze manier zeker dat hun project in goede handen was en niemand over het hoofd zou gezien worden. In de plaatselijke afdeling kon alle aandacht uitgaan naar een persoonlijk afscheidsmoment.
 

 

 
Special Things • Canadadreef 3, 2820 Bonheiden - België • marketing@specialthings.be • T +32 (0)15 55 10 51 • F +32 (0)15 55 14 51